Ca în orice afacere la început de drum, într-un start up este esențial să faci o cercetare de piață înainte să investești bani, pentru a avea succes garantat.
Noi suntem aici pentru a vă arăta, mai departe, care sunt indicatorii cheie la care trebuie să fiți atenți:
-
Locația:
Statistic, de la 1 până la 2 % din populația din zonă ar trebui să practice sport/fitness activ.
De exemplu, populația medie a primelor 20 de orașe din România + cele 6 sectoare din București este de aproximativ 200.000 de cetățeni. Deci, media clienților potențiali este între 2000 și 4000 de locuitori.
*Bucureștiul este prea mare pentru a fi privit ca o singură zonă pentru clienții potențiali în cazul nostru.
-
Concurența
Următorul lucru la care trebuie să fiți atenți este numărul de alte cluburi de fitness din zona în care doriți să deschideți sala de sport.
Dimensiunea medie a unei săli de sport din România este între 200-300 m2 și poate avea în jur de 150-200 de membri activi.
-
Cele mai mari costuri de funcționare (Chiria)
Acestea pot varia foarte mult în funcție de zonă, dar în general chiria nu trebuie să fie mai mare de 3-7 euro pe m2.
-
Costurile pentru pregătirea spațiului
Și acesta poate varia în funcție de spațiul pe care îl alegeți, dar în orice caz aveți nevoie de:
Proiect :
- Sala
- Instalații sanitare (dușuri , toalete)
- Curent (cabluri, electricitate, gaz )
- HVAC (aer, incalzire, climatizare)
Costul pentru un proiect de 300 mp2 este de aproximativ 3.500 de euro.
Amenajare (gresie, faianță, sala de aerobic, recepție): aproximativ 7000 de euro
Instalție HVAC: aproximativ 10.000 Euro
Mobilier: 6.000 Euro
Boxe muzica: 1.500 euro
Podea cauciuc: 5.600 Euro
-
Aparate de fitness
Să alegeți cel mai potrivit echipament pentru sala de fitness este, cel mai probabil, cea mai importantă parte.
Aici aveți 2 opțiuni:
-
Aparate noi
-
Aparate second hand/ recondiționate